Печат на тази страница

Приключване на финансовата 2013 г. за ООД/ЕООД

Приключването на финансовата 2013 г. за ООД/ЕООД, което няма задължение за финансов одит, се осъществява на няколко етапа:

  1. Счетоводно приключване - изготвяне на годишна оборотна ведомост
  2. Изготвяне на Счетоводен Баланс, Отчет за приходите и разходите, Отчет за паричният поток и Отчет за Собственият Капитал - в лева и стотинки
  3. Попълване на Годишен финансов отчет в хиляди лева - формуляр на Националният Статистически Институт. Формулярът може да се попълни и он-лайн. За целта трябва да разполагате с валиден електронен подпис, и не е задължително подписа да е на юридическото лице, за което се подават отчетите. Изчаквате за Вх. Номер, който после попълвате в годишната данъчна декларация в част V,ред 5.1
  4. Попълвате Годишна Данъчна Декларация обр. 1010. Може да я подадете и он-лайн с електронен подпис на съответното юридическо лице, или на упълномощено лице, което предварително е регистрирано като упълномощено за тази цел в НАП. Формулярът на ГДД 1010 е наличен на страницата на НАП
  5. Краен срок за подаване на ГДД и ГФО е 31 март 2014 г. Ако се подават он-лайн срока е до 24.00 ч. на 31 март, като ГФО се подава в НСИ на адрес: https://isbs.nsi.bg, а ГДД се подава в НАП на адрес: https://inetdec.nra.bg/eservices.html Ако се подават на хартиен носител се подават едновременно в офисите на НАП или в някои клонове на Български Пощи.
  6. Подаване на отчетите в Агенция по вписванията. Това включва Счетоводен Баланс, Отчет за приходи и разходи, Отчет за паричният поток и Отчет за собственият капитал - в хиляди лева; Справка за счетоводната политика; Решение на Собственика/Общото Събрание за приемане на ГФО и разпределяне на печалбата; формуляр Г2; Документ за платена такса за обявяване на актове съгл. чл.16б, ал. 1 от Тарифата за държ. такси към АВ - 40 лв.; Декларация за истинност по чл. 13, ал. 4 от ЗТР - подава се от Управителя на Дружеството; Декларация по чл. 13, ал. 5 от ЗТР - подава се от упълномощеното лице, ако документите се подават от упълномощено лице, а не лично от Управителя на Дружеството. В случай, че документите се подават от упълномощено лице, всички те трябва да бъдат нотариално заверени, че са подписани от Управителя, добре е и Пълномощното да е нотариално заверено. Документите към Агенцията по вписванията могат да бъдат подавани и по електронен път с електронен подпис на самото юридическо лице. Таксата е 20 лв. Ако се подават по електронен път от упълномощено лице, то заявлението Г2 трябва да е от упълномощеното лице, а документите се сканират след като са нотариално заверени. Срок за подаване до 30 юни 2014 г.
Последно променена в Вторник, 01 Септември 2026 16:01
Оценете
(1 глас)