Печат на тази страница

Някои интересни данъчни облекчения за физически лица през 2015 г. и заблудите за тях - Част ІІ

Данъчно облекчение за деца с увреждания – ново от 2015

Какво пише в закона:

Облекчението се ползва от местните физически лица и чуждестранните физически лица, които са установени за данъчни цали в дължава членка на ЕС или в друга страна, сключила споразумение с ЕС.

Лицата, които имат дете с 50% и повече от 50% степен на увреждане, определена с влязло в сила решение на ТЕЛК, могат да приспаднат 2000 лв. от годишната данъчна основа за данъка върху доходите.

Облекчението се ползва за годината на влязлото в сила решение на ТЕЛК и за годината, в която изтича срока на валидност на решението на ТЕЛК.

Условия за ползване на данъчното облекчение:

  • Към 31 декември на данъчната година (2015) детето да е местно лице на държава членка на ЕС или друга страна сключила споразумение с ЕС
  • Детето да не е навършило пълнолетие
  • Към 31 декември на данъчната година (2015) детето да не е настанено за отглеждане на пълна държавна издръжка в специализирана институция за деца
  • Родителя да не е лишен от родителски права
  • Над детето да не е установено попечителство или настойничество.

Облекчението се ползва за годината на раждане на детето и за годината на навършване на пълнолетие на детето. Данъчното облекчение се ползва до размера на годишната данъчна основа.

Какво означава:

Трябва да имате облагаеми доходи. Пенсия и обезщетения не влизат тук.

Сумата до 2000 лв. няма да ви бъде дадена в брой от бюджета. Това е виртуална сума, която трябва да извадите от ДАНЪЧНАТА ви ОСНОВА, преди да бъде обложена с данък, а не от сумата на дължимят данък.
На която и да е държава в ЕС да сте гражданин, и дори да имате две гражданства, в България внасяте данък върху доходите ви от дейност в България. Ако нямата реализирани доходи в България, това облекчение не се отнася до вас.

 

Последно променена в Понеделник, 30 Ноември 2015 14:28
Оценете
(0 гласа)